piątek, 23 września 2011

Festival d'Art Pyrotechnique 2011; Cannes, Francja



Jedną z fajniejszych atrakcji w czasie wakacji w Cannes jest Festival d'Art Pyrotechnique. Jest organizowany co roku, a w tym, udało mi się zobaczyć niemalże wszystkie pokazy. Zaczyna się w święto obalenia Bastylii ( w całym kraju w tym dniu organizowane są liczne imprezy, parady) 14 lipca i trwa przez 6 tygodni. W imprezie biorą udział grupy z różnych krajów w tym roku byli to: Hiszpanie, Anglia, Francja, Portugalia, Rosja, Włochy. Spośród pięciu pierwszych wyłaniany jest zwycięzca. Mogą również głosować internauci na oficjalnej stronie http://www.festival-pyrotechnique-cannes.com/. Ja widziałam wszystkie oprócz ostatniego:(. Moim faworytem była Anglia, ale niestety nie wygrała. W skrócie pokaz polega na tym, że przez pół godziny do wybranej przez siebie ścieżki dźwiękowej są wypuszczane fajerwerki z łódek w zatoce w Cannes przy pałacu Festiwalowym. Niektóre fajerwerki były naprawdę bardzo dobrze dopasowane do muzyki i robiły wrażenie! Dla mnie to był co tygodniowy sylwester i to na plaży:) 
Jeżeli ktoś będzie w okresie wakacji w Cannes musi koniecznie zobaczyć ten festiwal- niezapomniana sprawa! Czasami swoje pokazy mają Polacy- w tym roku niestety ich zabrakło:(


Poniżej pare moich zdjęć i filmików- mieszanka ze wszystkich pokazów, na których byłam:







 PYRAGRIC- Francja, 29 lipiec 2011- Luciano Pavarotti- O sole mio






KHAN-Rosja 15 sierpień 2011- Kalinka remix








IGUAL- Hiszpania 14 lipiec 2011, Requiem for a dream





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz