wtorek, 18 października 2011

Cap d'Antibes; Francja

Dzis chciałabym wam  trochę przybliżyć Cap d' Antibes. Na początek zrobiłam sobie mały spacer po tak zwanej ścieżce przemytników ( takie info. znalazłam w necie:). Niestety nie miałam dużo czasu i nie zdążyłam jej przejść całej ( podobno ma 5km). Coś jednak udało mi się zobaczyć. Trasa mimo fajnych widoków nie należy do najprzyjemniejszych. Lepiej ubrać buty na gumowej podeszwie, najlepiej tenisówki czy adidasy. Ścieżka ułożona jest z bardzo śliskich kamieni. Ogólnie trasa jest bardzo dobrze zabezpieczona, ale przez to i wąska. Polecam zobaczyć to  miejsce, wybrać się na spacer, ale w chłodniejsze dni, poza sezonem ( bardzo gorąco jest na skałkach i w pewnych momentach nie ma się gdzie ukryć przed słońcem)


Początek drogi 

Widok na tak zwane domy statki w Villeneuve Loubet 




Co jakiś mijałam takie ładne bramy, prowadzące chyba do prywatnych właścicieli, hoteli


trasa


nie wiem czemu ale to zdjęcie mi się kojarzy z filmem Gladiator:) 


i bardzo wąskie przejście
Kolejne fotki pochodzą z innej części Cap d' Antibes. Można tu spotkać ogrom ludzi biegających i jeżdżących na rowerach. Okolica jest bardzo spokojna i miła dla oka. Można podziwiać jakie piękne domy ludzie tu mają i znając życie korzystają z nich parę tygodni no może miesięcy w roku.


Skromna chatka nad morzem

Chyba jedyna z plaż piaszczystych ( akurat na zdjęciu jej nie widać, ale stałam na niej robiąc tą fotkę:)
widok na ww. plaże, piękny kolor wody


malutki porcik


pozostałości po jakiejś budowli? przy plażach kamienisto-piaszczystych zaraz za Juan les Pins

Odwiedziłam również latarnie, jednak nie weszłam do jej wnętrza i na szczyt:( Widoki ze wzgórza gdzie latarnia się znajduje nie były oszałamiające, ale coś tam okolicy było widać. Podobno latarnia jest jedną z najpotężniejszych na Riwierze- w Polsce widziałam dużo większe:)




Widok w stronę Antibes na katedrę i fort


widok w stronę Juan les Pin, Golfe Juan


Trasa samolotów na lotnisko w Nicei- mnóstwo ich przelatywało


Bardzo ładnie zagospodarowane miejsce w okolicy latarni





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz